Detta är Halmstad Hammers HC

Föreningen bildades så sent som 2005-11-18

Vår Verksamhetsidé

Ishockey i Halmstad är en fysisk aktivitet som vi utför för att ha roligt. Vi skall må bra och prestera mera. Ishockey består av lek, träning och tävling. Ishockey ger fysisk, psykisk, social och kulturell utveckling.

Halmstad Hammers HC har idag 300 medlemmar, fördelat på lag från Tre Kronorshockeyskola till represenationslaget i division 1. Varje dag hela säsongen genomförs aktiviteter i föreningens regi. Enbart barn- och ungdomsverksamheten bidrar till mer än 30 aktiviteträffar om totalt cirka 50 timmar gemensamma aktiviteter i veckan.

Vår Vision…

Vi skall fostra goda förebilder med fokus på glädje, gemenskap samt etik och moral. Vårt sikte är inställt mot individuell utveckling i världsklass.

Organisationsöversikt för Halmstad Hammers Hockey Club ( Halmstad Hammers HC )

Idrottens organisation består av Riksidrottsförbundet, distriktidrottsförbunden (DF), specialidrottsförbunden (SF), specialidrottsdistriktsförbunden (SDF) och idrottsföreningarna.

RF = Riksidrottsförbundet

SF = Svenska ishockeyförbundet