Verksamhet

Verksamhet Grums IK Hockey

Ishockey är en av de största sporterna i landet. Den engagerar utövare och omgivning på ett fängslande och fantastiskt sätt.

I Grums IK Hockey (GIK) finns en plats för alla och GIK är en förening för alla. GIK erbjuder de allra minsta barnen att delta och har verksamhet upp till vuxen ålder. Grums IK Hockey vill möta dagens behov och önskemål från barn, ungdomar och vuxna samt att som förening samverka med skolor, kommun, andra föreningar och näringsliv. Grums IK Hockey vill vara en viktig del i samhället där barn, ungdomarna och vuxna erbjuds en konstruktiv fritidssysselsättning och där vi hoppas att vi kan stimulera ett  livslångt intresset för ishockey.

Grums IK Hockey är en anrik idrottsförening som var bland de första i Värmland med ishockey. Traditionerna har hållits i liv och idag är verksamheten bred med stor ungdomsverksamhet som bas och ett högklassigt A- lag samt juniorlag i J18 elit och J20 elit som topp.
Vår målsättning är att vara en bred ishockeyklubb med verksamhet och lag för alla åldrar. Vi vill och kan erbjuda utmaningar för spelare och ledare på en hög sportslig nivå.
Ungdomsverksamheten prioriteras högt och startar med skridskoskola för det riktigt unga. Det finns lag för alla åldrar upp till juniorlag och A- lag. Alla barn och ungdomar tas emot och får rikligt med istid.
Grums IK Hockey vill med denna helhetssyn och med inriktning på bredd och hälsa, skapa ett sådant intresse att ungdomar finner det intressant att fortsätta idrotta och förkovra sig ytterligare. Samtidigt vill vi ge meningsfulla uppgifter inom föreningens ramar, exempelvis att utbilda sig till ledare eller funktionär på olika nivåer, såsom domare, tränare, funktionärer etc.
Grums IK Hockey skall skapa förutsättningar samt låta ungdomarnas olika behov och utvecklingstakt vara vägledande.

Tillsammans med Thoren Business School (TBS) i Karlstad så driver vi ett hockeygymnasium med höga sportsliga ambitioner.
Välkommen att bli en del i Grums Hockey.