Skövde IK har som målsättning att vara den bästa ishockeyföreningen i vår region – på alla plan. Vi vill utbilda ishockeyspelande människor från hockeyskolan till A-lag, både på och utanför isen. Det är av stor vikt att våra ledare ges rätt utbildning på sin respektive nivå för att möjliggöra både spelarnas utveckling och sin egen.

Sportsliga mål med verksamheten:

– Vårt representationslag för herrar har som målsättning att kvalificera sig för och spela i Hockeyallsvenskan.
– Vårt J20-lag har som målsättning att kvalificera sig för och spela i J20 Elit.
– Vårt J18-lag har som målsättning att kvalificera sig för och spela i J18 Elit.
– Vår tjejhockey har som mål att år för år växa och Skövde IK  ska över tid bli den självklara platsen för tjejer att börja spela hockey på.

Målsättningen med vår juniorverksamhet är att spela på högsta möjliga nivå samt att slussa upp 1-3 spelare till vårt representationslag varje säsong. Detta är ett långsiktigt mål som kräver träning, eget ansvar och ömsesidig respekt från spelare, ledare och föreningen.