OM VISBY ROMA HOCKEY

Visby Roma skall genom brett engagemang, sportsliga resultat och god ekonomi vara en förebild för Gotländsk idrott på elitnivå. Vår vision är att vi ska vara ett förstahandsval för unga duktiga ishockeyspelare som ännu inte är mogna för SHL eller Hockeyallsvenskan. Våra Gotländska ungdomar ska få en gedigen utbildning inom ishockey, men lika viktigt är att vi är med och formar ungdomarna till bra ambassadörer för idrotten och till bra medmänniskor.

Alla personer ska mötas med respekt vilket innebär att vi behandlar varandra likvärdigt. Var och en respekteras utifrån den personen är och vad de står för.

Kärnvärden – Engagemang – Glädje – Offensiv – Respekt – Resultat – Ödmjukhet

Visby Roma vill även vara med och göra skillnad i det Gotländska samhället. Genom välgörenhetsarrangemang bidrar klubben både ekonomiskt till barnavdelningen på Visby lasarett men även genom möten och aktiviteter tillsammans. Visby Roma vill även, i den mån man kan, vara aktiva i samhällsfrågor som gynnar det Gotländska samhället.

Målsättning

Visby Roma är en klubb med stora ambition om än i en liten ”kostym”. Varje dag vill vi bli lite bättre, vi ställer höga krav på oss själva och det tycker vi att medlemmar, publik och samarbetspartner också ska göra. A-lagets målsättningen är alltid att vara ett topplag som spelar kval mot Allsvenskan varje säsong. Inför säsongen 2015/2016 är målsättningen Kvalserien till Hockeyallsvenskan.

Trots att vi kommer ifrån en med våra mått mätt svag säsong så är ekonomin fortsatt i balans och klubben har ett mindre eget kapital.
För att ta nästa steg som VR har som vision så krävs det en ökad omsättning. Vi fortsätter bland annat med att ha en heltidsanställd tränare, inte minst för att han ska kunna lägga mycket tid på Hockeygymnasiet och våran juniorer/pojklagsspelare. Att ta hand om våra gotländska ungdomar är en av Visby Romas viktigaste uppgifter, ett sätt att göra det på är att investera i duktiga och kompetenta ledare som kontinuerligt fortbildar sig. Under säsongen 2015/2016 så kommer Visby Romas A-lag att genomföra minst en träning i Slite respektive Hemse ishall tillsammans med alla barn och ungdomar i Sudret HC och IK Graip som ett led i att stärka hockeygotland ytterligare.