Faktasida om Östersunds Ishockeyklubb.

Östersunds IK grundades 1965 och fyller 2015 50 år. Idag spelar klubbens A-lag i Division 1 Norra och föreningen växer för var dag som går. Nedan finns lite mer information om vad föreningen står för och hur ni kommer i kontakt med oss.

Östersund IKs logotyp:
Dagens logotyp är ritad av Kurt Axelsson som efter att Z-kupolen brann 1989 ritade om ÖIKs klubbmärke.

Vision:

Östersunds IK ska vara en av Sveriges ledande klubbar för utveckling av ishockeyspelare och ledare i alla åldrar och nivåer.

Östersunds IK har som övergripande målsättning att:

• Med en solid ekonomi och verksamhetsanpassad organisation bedriva en verksamhet styrd av en röd tråd med tydliga utbildingsmål från skridskoskolan till A-laget.
  • Vårda varumärket ÖIK och utveckla långsiktiga relationer med klubbens intressenter.
  • Bedriva verksamhet i enlighet med idrottens mål och inriktning öppen för alla.
  • På sikt och med i huvudsak spelare från närområdet etablera ett lag i Allsvenskan.

Ungdom:

Besöks ÖIK:s ungdomsida här.

Bli medlem:

Vill du bli medlem i Östersunds IK? KLICKA DÅ HÄR!

Kansli:

Kansliets öppettider är Måndag – Fredag 08:00-12:00. Vid övriga tider; maila [email protected] eller ring 063-10 12 48.