Så målen från seriepremiären då Hammers besegrade Borås HC på hemmaplan med 5-1.
Så målen från seriepremiären då Hammers besegrade Borås HC på hemmaplan med 5-1.
Det spelades flertalet matcher i ATG Hockeyettan under lördagen. Bland annat tog Östersund emot Teg där det var bortalaget som efter förlängning tog hem segern.
I Östersund inleddes matchen med flertalet utvisningar. Redan fyra minuter in åkte Tegs David Eriksson ut två minuter för hooking. 30 sekunder in i Östersunds power play var det sedan deras tur att inviga utvisningsbåset för den här säsongen med Felix Lidgren för en tripping. Detta följdes upp med ytterligare två utvisningar för hemmalaget och det var först i slutsekunderna av Östersunds tredje utvisning för matchen, i den elfte matchminuten som Tegs Owen Sobchak hittade kassen. Det dröjde knappt fyra minuter innan de utökade sin ledning till 0-2 genom Isak Stenlund-Ädelgren.
Även i den andra perioden så var det ett power play som ledde till en sprucken nolla. 15 minuter in så kvitterade Östersunds James Hamblin till 1-2 och sedan halvvägs in i tredje perioden så reducerade dem till 2-2 genom Carl Skärström i spel fem mot fyra. Kort därpå tog Östersund även över ledningen när Simon Lövgren satte 3-2, men Teg reste sig och tog matchen till förlängning efter ett 3-3 mål av ännu en gång Owen Sobchak.
Väl i övertid åkte Östersund på en utvisning efter en trippen av Anton Grenholm, och bara 40 sekunder senare kunde Teg avgöra matchen genom Isak Ahrling. Slutresultatet blev 3-4 och det blev alltså Teg som knep extrapoängen.
I Halmstad tog Hammers emot Borås där det var hemmalaget som knep segern med 5-1. För att höra vad de båda tränarna tyckte efter matchen så klicka på länken här: Intervju Hammers – Borås.
Alla resultat lördag 3 oktober
Östersund – Teg 3-4
Vännäs – Piteå 2-6
Hammers – Borås 5-1
Hanhals – Troja/Ljungby 3-2
Hammarby – Wings 3-4
Strömsbro – Huddinge 2-4
Under söndagen fortsätter det sändas matcher på ATG Hockeyettan play med första nedsläppen 15:00. Glöm heller inte bort att det antingen går att köpa matcher separat, eller att köpa ett månadsabonnemang där tio procent av kostnaden går till den klubb du vill stötta.
Resultattavlan lyste med sina bittra 3 – 4 när klockan gick ner på noll i dagens hemmapremiär mot Wings HC från Märsta. En besviken huvudtränare träffar hemsidan efter matchen.
– Det är en mycket jämn hockeymatch där ute, men tyvärr straffas vi med indivuduella misstag igen säger Filip Algeman.
Det var alltså bortalaget från Sigtuna kommun som tog med sig alla tre poängen hem till Märsta under lördagen. Detta efter att ha tagit ledningen med 2-0 under den andra perioden. Hammarby gick dock i kapp till 2-2 efter mål av Joakim Albertsson i spel fem mot tre och av Daniel Liiv. Dock klev de gula upp till en tvåmålsledning igen innan Joakim Albertsson kunde avsluta målskyttet denna match i spel sex mot fem efter att Oscar Walldén lämnat sin kasse i slutet på matchen. Nu är det nästan en vecka kvar till nästa match och på frågan om Hammarby kommer dra nytta av uppehållet är svaret omgående.
– Vi behöver alltid träna, vi gillar att träna.
Algeman belyser att det är skönt att vara i gång, även om det är lite besvikelse i dag.
Matchfakta:
Hammarby – Wings 3-4 (0-0, 1-2, 2-2)
Skott: 26-32
Utv: HIF 6×2 WIN 4×2
Publik: 38
Målskyttar Hammarby: Joakim Albertsson 2, Daniel Liiv
På onsdag är det dags för första hemmamatchen då vi möter Grums IK kl. 19.00.

Förra veckan meddelade Regeringen att det fortsatt är 50 personer som gäller i publiken. Det är vad vi har att förhålla oss till och de närmaste två hemmamatcher kommer vi hantera publikgränsen på följande sätt.
Matchen mot Grums den 7/10
Vi kommer att lotta ut 50 biljetter bland våra Sponsorer. Blir du som sponsor framlottad så kontaktas du av en representant från föreningen. Då får du möjlighet att tacka ja eller nej till biljetten. Tackar du nej lottar vi fram en ny sponsor.
Matchen mot Eskilstuna Linden den 9/10
Även här sker utlottning av 50 biljetter bland våra Sponsorer. De som var på plats under matchen mot Grums får inte delta i denna utlottning.
Vi kräver ingen extra ersättning för dig som sponsor utan du går in gratis på matchen.
Tänk på att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer!
Vi hoppas att vi snart kan se er alla på läktaren igen men som läget är nu med en pågående pandemi så hoppas vi på er förståelse och att vi tillsammans håller i och håller ut så ses vi i Mariehus Arena framöver.
Du kan stötta oss genom en fiktiv Soffbiljett, 50 kr/person. ”Bjud” gärna med familj, släkt och vänner. Swisha till 123-5714456 och märk betalningen med fyllahallen.
Matcherna kommer att sändas på webben.
Länk till matchen mot Grums: KLICKA HÄR
Länk till matchen mot Linden: KLICKA HÄR
Wings vann bortamatchen mot Hammarby med 4-3 i premiären av ATG Hockeyettan. Wings tog enligt plan kommandot i matchen men fick inte någon utdelning i första perioden som blev mållös.
I andra perioden gör Tim Friberg ett förlösande 1-0 på ett mäktigt slagskott som inte gav Hammarbys keeper en chans att ens hinna blinka. Teodor Nyström och Eric Jakobsson noterades för assist. Wings ökade därefter på till 2-0 genom Rasmus Hedin, framspelad av Linus Pellfolk och Micke Lengmo. Efter power break åker Wings på två onödiga utvisningar och får spela i numerärt underläge. Hammarby reducerar i spel 5 mot 3.
Wings startar tredje perioden dåligt och Hammarby kvitterar. Spelet böljar sedan fram och tillbaka innan Sebastian Lindström, framspelad av Nick Hedemyr och Teodor Nyström, i en fin soloprestation lurar upp Hammarbys back på läktaren och sätter upp pucken i nättaket. Wings gör därefter 4-2 genom Oliver Ödman-Hadzinikolic efter ett fint förarbete av Pontus Andersson som liksom Sebastian Båvensjö noterades för assist.
Då, med 10 minuter kvar, kändes segern säker. Men Hammarby tog ut målvakten och reducerade med drygt två minuter kvar av matchen. Men så mycket mer blev det inte och Wings kunde ta med sig de tre poäng som förväntades.
I Wings stack några spelare ut som särskilt nyttiga. Bland annat Pontus Andersson, Jonathan Tordhall och fjärde kedjan med Jakobsson, Friberg och Andersson. Mutze i kassan var stabil. Coach Valente var nöjd med segern, tre poäng är ändå tre poöng klyschade han direkt efter matchen.
På onsdag 7/10 kl 19:00 är det hemmapremiär mot Strömsbro. Det blir en riktig värdemätare.
Hammers Pär Mårtensson intervjuar de båda tränarna efter matchen.
Stöd Mörrum Hockey och vinn halva potten, köp soffbiljetter:
Köp Soffbiljett tillika 50/50 Mörrum – Tranås
Swisha (antal biljetter x 50 kr): 123 690 60 36
Info i meddelandefält: SOFF
Streama matchen via följande länk:
Streama seriepremiären Mörrum – Tranås
Mycket varmt välkomna till säsongen 2020/2021!
Mörrums GoIS IK
Gårdagens premiär mot Vallentuna slutade med en härlig 5-2 seger efter periodsiffrorna 1-0, 1-0, 3-2. Matchen var en jämnare tillställning än vad siffrorna till slut säger. Mot bakgrund av att Visby Roma bara spelat två träningsmatcher mot lag i Hockeyettan så är vi nöjda med att vinna mot ett bra Vallentuna.
För att vara en premiär så bjöd matchen på förvånansvärt högt tempo och stundtals riktigt intensivt och bra spel. På söndag reser Visby Roma till Sollentuna för en ny match i Hockeyettan östra. Nästa hemmamatch spelas kommande fredag mot Wings.
Fler bilder hittar ni här
Seriepremiär! Äntligen drar vi igång Hockeyettan 2020/2021, en annorlunda säsong på många sätt. Nybro Vikings inleder med hemmapremiär i Liljas Arena mot tvångsnedflyttade Karlskrona HK som de senaste säsongerna tillhört både Hockeyallsvenskan och SHL. En spännande drabbning!
Stötta Nybro Vikings! Under vanliga omständigheter hade vi med all säkerhet haft en publiksiffra på över 2 000 åskådare denna seriepremiär, nu är så inte fallet. Hade du varit plats? Hade du köpt entré? Sittplats? En korv i kiosken? En dryck i baren? Swisha valfri summa till 123 28 38 217 och stöd Nybro Vikings i dessa tuffa tider, vi garanterar att ditt bidrag gör skillnad!
Datum: Söndag den 4 oktober.
Nedsläpp: 16.00.
Arena: Liljas Arena
Domare: TBD.
Biljetter: Köp din biljett till Arenahyllan här!
Livesändning: Se matchen via vår livesändning här!
Stötta Nybro Vikings: Köp Vikings virtuella produkter, läs mer här!
Huvudtränare Mikael Tisells tankar inför matchen:
Hur är känslan inför seriepremiären?
– Äntligen sätter vi igång! Det är inte bara jag som ser fram emot det här, utan hela laget och ledarstaben är jäkligt taggade på att dra igång detta nu. Det har varit en lång försäsong sedan vi samlades i slutet av juli.
I och med att serien blev skjuten framåt i ca tre veckor så blir det ett tajtare spelschema, vad tänker du om det?
– Jag tror både ledare och spelare oavsett lag gillar att spela matcher, det är därför vi håller på. Jag tycker det är skönt när det är tätt med matcher. Du hinner aldrig vara för glad över en vinst, det är bara att lägga den åt sidan för du vet att du spelar igen om någon dag eller två, och likadant med en förlust att det är ingen idé att gå och hänga sig och deppa för hårt, utan det är bara upp på hästen igen och så har du en ny chans att ta revansch inom någon dag. På så vis är det härligt när matcherna duggar tätt.
Vad tar du med dig från genrepet mot Halmstad?
– Vi blev bättre och bättre genom den matchen och blev starkare och starkare ju längre matchen led. Även om vi inte gjorde något mål i sista perioden så var det oerhört tätt och kontrollerat och vi fortsatte mala på. Det var ett helt okej genrep.
Seriepremiär väntar, dina tankar inför matchen mot Karlskrona?
– Det blir något att bita i på en gång för våran del. Karlskrona är ju en klubb med stora resurser i Hockeyettans mått mätt. Karlskrona är ett bra lag och kommer bli en tuff konkurrent i serien.
Läget i truppen?
– Vi har alla på benen just nu, sedan får vi se hur det ser ut imorgon. Men vi har inga tendenser till någon skada eller så. Det känns som att alla är redo!
Lycka till i morgondagens match!
– Tack så mycket!