Sista dagen för anmälning till årsmötet är idag!

Ni har väl inte glömt att anmäla er till KRIF:s årsmöte? I och med rådande omständigheter så kommer vi endast ta in 50 deltagare. Möjligheten att deltaga online finns, se nedan.

Inbjudan till KRIF Hockeys årsmöte, tisdag den 9 juni 2020 kl. 18.00 i Soft Center Aula i Ronneby. Årsmötet kommer ha begränsat antal platser p.g.a. rådande omständigheter. Anmälningsplikt gäller. Du kan också medverka digitalt.

Med anledning av coronapandemin har styrelsen för KRIF beslutat att de medlemmar som vill delta på årsmötet måste anmäla sig senast den 4 juni till [email protected]. Detta för att klara Folkhälsomyndighetens krav med högst 50 personer och
med 1,5-2 meters avstånd från varandra.

Lite info om årsmötet:
• Obs! Det finnas även möjlighet för våra medlemmar att deltaga på årsmötet digitalt, skriv detta då du gör din anmälan på [email protected]. Ange namn och vilken mailadress du vill ha inbjudan till på det digitala årsmötet.
• Årsmöteshandlingar kommer att finnas tillgängliga på kansliet från tisdagen den 2 juni 2020.
• Utöver sedvanliga årsmöteshandlingar kommer vi besluta om två viktiga förändringar:
• Nya omarbetade stadgar
• Namnbyte från Kallinge Ronneby Ishockey Förening till KRIF Hockey.
• Vår sportchef Tobbe Karlsson kommer och berätta om lagbygget.

Medlem! Glöm inte anmäla dig till årsmötet på [email protected]. Senast den 4/6. Har du några frågor går det bra att ringa 0734-436111. Vill du delta på årsmötet och ännu inte är medlem så kontakta kansliet eller Swisha 1233384765. 300 kr enskild medlem, Familjemedlemskap 1000 kr.

Hjärtligt välkomna!
Alltid Oavsett!

Wisest och TAIF förlänger sitt samarbete

Arbetet med att knyta sponsorer till oss fortsätter och vi kan i dag stolt berätta att vi förlängt avtalet med Wisest.

Det är nu klart att Wisest kommer att vara med oss ytterligare tre år framöver.

– Det känns väldigt bra att få vara med och stötta en förening som Tranås AIF. Föreningen har ett A-lag som levererar fina resultat, tar väl hand om ungdomarna och ger tillbaka så mycket glädje och gemenskap till staden, år efter år. Just därför känns det extra bra, säger Vanja Arsenovic, marknads- och kummunikationsansvarig på Wisest.

Klubbchef Stefan Fransson är även han glad över att Wisest väljer att fortsätta samarbetet med klubben.

– Fantastiskt kul att Wisest vill fortsätta stödja vår verksamhet de kommande tre åren, en viktig del för vår fortsatta utveckling där Wisest visar att de vill vara med oss och ett tecken på att de tror på oss.

Stort tack till Wisest!

 

Wisest – Ett IT-bolag i framkant

Med över 80 års samlad erfarenhet inom IT arbetar Wisest tillsammans med dig för att hitta rätt IT-lösningar för din verksamhet. Vi är övertygade om att de tjänster vi erbjuder kommer underlätta och framförallt effektivisera det dagliga arbetet i er verksamhet.

Vi tar ansvar

Att ta ansvar för vår personal, kunder och samhälle är en naturlig del av vår verksamhet. Vår hållbarhetsutveckling grundar sig i en bedömning om hur vi bedriver vår verksamhet på ett etiskt, socialt och miljömässigt hållbart sätt. Alla våra medarbetare har ett ansvar gentemot våra kunder, samhälle och vårt hållbarhetsarbete.

Vi har valt att jobba utefter tre grundpelare för vårt arbete – Medarbetaransvar, Partneransvar och Samhällsansvar. Vi är medvetna om att det finns mycket att göra inom området. Målet är att hela tiden utvecklas inom det.

Läs mer om Wisest på deras hemsida

 

Viktor Mikko förlänger med AIF

En spelare som inte behöver någon större presentation, Viktor Mikko väljer att köra en säsong till med AIF. Det blir profilens femte raka säsong i svartgult!

Viktor sitter på en ovärderlig rutin och är både en pådrivare och farlig målgörare med 36 poäng i protokollet förra säsongen.

Om man pratar om pusselbitar i lagbygget så är detta verkligen en oerhört viktig hörnbit.

 

Läs mer om Viktor på Eliteprospects.

Angående spelaren Pelle Hedlund

Under dagen har det visast sig att Pelle sitter på ett giltigt kontrakt även med Grums. I och med att Grums avtal var tecknat före vårt avtal äger Grums rätten till att sätta en kostnad för att skriva över Pelle till annan klubb, en kostnad som vi valt att inte genomföra. Utifrån den unika situation som uppstått kommer Pelle förbli Grums spelare. Jag vill poängtera att vi har arbetat på samma sätt med Pelle som vi arbetat med alla spelare vi värvat, allt enligt gällande regelverk.

Pelle hade varit en stor tillgång för oss men nu får han fortsätta vara det i Grums. Jag och Mariestad Bois önskar Pelle och Grums IK stort lycka till säsongen 20/21.

Med vänliga hälsningar
Carl Johansson
Sportchef Mariestad Bois

Varmt välkommen, Mattias Blåman och grattis Lotta Olsson – Presentation av kompetensförstärkning nr 3

Mörrum Hockey förstärker sin organisation med en mängd synnerligen intressanta personer gällande såväl gamla Goisare som helt nya individer som tidigare inte haft uppdrag i vår förening. Vi hälsar Mattias Blåman mycket varmt välkommen in i projektgruppen för teknik! 

Vi hälsar Mattias Blåman varmt välkommen och vi väntar inte utan kickar istället igång en ny presentation och tävling gällande kompetensförstärkning nr 3.

Vi vill dessutom gratulera Lotta Olsson som vinner priset enligt nedan. Kontakta [email protected] när du önskar boka dina två VIP-biljetter.

Mörrum Hockey´s ordförande Anders Gustavsson har under en längre tid arbetat med att rekrytera kompetenta individer som framförallt skall förstärka vår marknadsgrupp, men även inom en rad andra områden.

Alla dessa namn som är klara för att kliva in i Goiset kommer att presenteras på ett speciellt sätt och vi kommer erbjuda kostnadsfria tävlingar på FB där vi låter dig gissa namnet på aktuell person. Information kommer finnas till varje individ och vi kommer publicera en vinnare som vinner två st VIP-menyer till valfri match innehållande sittplats VIP, mat och en dryck, kaffe och kaka. Värde 395 kr/person. Vinnaren kommer att publiceras på vår hemsida och på våra sociala medier ca 40 timmar efter det att tävlingen startat. Kriterierna för att kunna vinna är rätt namn, gillat och delat inlägg FB.

Presentation av kompetensförstärkning nr 3:

– Älskar ishockey
– Är 48 år
– VD på ett insektshatande företag
– Från Mörrum
– Gillar att kika på prognoser och ekonomiska rapporter

Lycka till med ditt förslag och förhoppningsvis är du en vinnare i vår tredje tävling!

#baragoisare

KRIF:s eventansvarig om kommande event

KRIF:s eventansvarig, Björn Birgersson, om vad som är på gång på eventsidan. På grund av den rådande coronapandemin så tappar vi en hel del inkomster i form av Tosia Bonnadagarna, diverse konserter etc. i sommar, men vi ligger inte på latsidan då vi har andra projekt på gång. Hör här nedan:

Alltid Oavsett!

Sommarbingo med Lotta – Köp dina digitala Bingolotter till den 7/6 och stötta SIK

Överskottet för detta köp går till Skövde IK

Vill du fira sommarens intåg som nybliven miljonär? Den 7 juni bjuder Lotta in till söndagsmys, med chans på vinster du bara hade vågat drömma om! Äntrar scen gör ingen mindre än partydrottningen Jessica Andersson. Du sitter väl inte utan miljonchans?

Och du, glöm inte att dubbellotten ger dubbel vinst, samtidigt som du bidrar dubbelt till svenskt föreningsliv!

Vi ses den 7 juni, kl. 18.00, i TV4!

Köp dina lotter här: Köp Bingolotter och stötta SIK

Martin Eklund avslutar karriären

Det var ett tufft beslut för vår lagkapten från ifjol, men i förra veckan beslöt han sig för att sluta spela ishockey.
Det känns tungt att förlora en sådan begåvad, lojal och uppskattad spelare som Martin. Han har betytt mycket för klubben och är en äkta Huddingeprofil sedan 2007, då han spelade med klubbens U16-lag, säger Sportchefen Darryl Finnell.

Klubben kommer att sakna Martins ledarskap och intensitet som har varit så uppskattat under hans tid i Huddinge. Vi vill önska Martin lycka till framöver.

Det är även klart att Gustav Ahnelöv och Niclas Lehmann lämnar för spel i Vallentuna BK. Huddinge tackar dem för sin tid i klubben.

130 biljetter sålda nu!

Anrika Tingsryds AIF kommer på besök och detta är äntligen! Äntligen kommer TAIF att spela igen på klassiska Jössarinken.

Fredagen den 21 augusti kl. 19.00 kommer anrika Tingsryds AIF till Jössarinken.

Köp dina biljetter på följande länk:

Köp biljetter till premiärmatchen mot Tingsryds AIF 2020/2021

Alla sålda biljetter ses som stöd till föreningen!

#baragoisare

Sommarintervju med Filip Bergman

Det är dags för en ny intervju i Nybro Vikings intervjuserie med alla nyförvärv inför säsongen 2020/2021. Varför valde de Nybro? Hur beskriver de sig själva som spelare? Vad händer i sommar? Frågorna är blandade och vi hoppas att ni ska tycka det blir intressant att veta mer om killarna både på och utanför isen. Vi fortsätter med Nybrokillen Filip Bergman som efter tre år på hockeygymnasiet i Olofström och spel i Hockeytvåan är tillbaka i moderklubben!

Hej Filip och välkommen tillbaka till Nybro Vikings!
– Tack!

Vem är hockeyspelaren Filip Bergman?
– Jag spelade i Nybro fram tills att jag var tolv år, då gick jag till Tingsryd och spelade där i två år. Sedan var jag tillbaka i Nybro i ett par år och spelade med juniorlagen. När det var dags för gymnasieval så flyttade jag till Olofström där jag fick en bra chans att utvecklas. Där hade jag Roger Jönsson och Magnus Olsson som tränare och jag utvecklades hela tiden. Inför sista året på skolan så fick jag ett utvecklingskontrakt med A-laget i Hockeytvåan. Jag var ordinarie i Hockeytvåan och gjorde en del poäng. Jag har alltid haft som mål att komma tillbaka till Nybro. Henric Gustavsson (i Nybros sportgrupp) hörde av sig och sedan så träffades vi och snackade vid två tillfällen. Vi kom överens om ett kontrakt och där är vi nu.

Hur är det att vara tillbaka i Vikings – den här gången som seniorspelare?
– Det känns fruktansvärt kul att få representera A-laget, det har alltid varit en dröm. Jag minns ju tiden när man var liten och stod vid sidan av isen och hejade på Vikings.

Vilka var idolerna i Vikings på den tiden?
– Jonny Ågren var en favorit, en riktigt bra målskytt och sedan minns jag när Robert Kimby dominerade på isen.

Hur skulle du beskriva dig själv som spelare?
– Spelskicklig forward med bra fart. Jag är bra på att öppna upp ytor för medspelare.

Du fick även med dig kusinen Melker hem från Troja. Hur viktigt var det och hur kommer det bli att spela tillsammans igen?
– Jag tycker det är jäkligt kul. Vi har alltid varit som bästa vänner och har alltid haft jättebra kemi på isen.

Det är många supportrar som är nyfikna på er Bergmans, är det något du känner av?
– Det är kul och det har jag märkt av lite grann. Det är kul att folk ser fram emot att se oss på isen, jag kommer säkert att vara lite spänd första gången jag kliver ut på isen inför stor publik.

Förutom Melker, vilka spelare känner du sedan tidigare i Vikings?
– Det är väl Hugo Arvidsson och Robin Wengdahl lite grann. Annars är det många nya ansikten.

Vad vill du med kommande säsong?
– Jag vill utveckla mig själv så mycket som möjligt och komma mer in i seniorspel på hög nivå. Sedan att vi som lag ska ta nästa kliv.

Vad ska fansen förvänta sig av dig?
– De ska förvänta sig en kille med mycket energi på isen och en rolig spelare att titta på.

Vad har du att säga om Vikings fans?
– De är så klart Hockeyettans bästa supportrar och det ska bli sjukt häftigt att spela inför ett sådant bra tryck.

Vad händer i sommar?
– Det är väl att träna på så hårt man kan men också bara ta det lugnt och spela lite golf. Hänga med polarna!

Vi tackar för intervjun och önskar dig en trevlig sommar!
– Tack!

Fakta om Filip Bergman

Position Forward
Tröjnummer 56
Född 14 augusti 2001
Bor Nybro
Familj Pappa, mamma och två äldre bröder
Utbildning Är snart nybakad student efter att ha studerat Handel & Administration på Nordenbergsskolan
Gör Pluggar för tillfället. Ska börja jobba på ICA Kvantum i Nybro i sommar
Intressen Golf, paddel och inlinehockey
Lyssnar på Topplåtar på Spotify
Läser Aftonbladet på telefonen
Tittar helst på Serier. Just nu kollar jag på en gammal klassiker: Vänner
Äter helst Enkla rätter, som spaghetti och köttfärssås och lasagne
Dricker helst Mjölk
Tre ord om mig Trevlig, påhittig och målmedveten
Så kopplar jag av Lägger mig i sängen och ser på serier
Mitt motto i livet ”Njut av varje dag som kommer”

Har du missat någon tidigare sommarintervju?
Läs intervjun med Adam Persson här!