Väsby tog fjärde raka mot Hudik

Väsby avgjorde toppmötet mot Hudiksvall redan i den första perioden. Den vanns med hela 4-1 och lade grunden till en seger som dock till slut satt hårt åt efter en stundtals hård press av Hudiksvall i början av den sista perioden. Närmare än 4-5 kom dock aldrig hemmalaget och Väsby är därmed klara topp tre i serien vilket innebär minst spel i playoff 2. Som grädde på moset gick laget även förbi Borlänge och upp i serieledning med en match mer spelad än serietvåan.

– Vi gör tillräckligt ikväll säger tränare Viktor Tuurala. Första perioden blir matchens nyckel, det är där vi gör skillnaden. Vi är skärpta framåt och skapar en kudde. Andra är vi inte riktigt nöjda med, tappar i kvalitet och fart. I tredje är vi bra i egen zon och löser uppgiften till slut.

Holmgång och målkavalkad kan man kalla matchen i Glysishallen under matchens första fyrtio minuter. Åtta mål föll under dessa explosiva spelminuter som svängde friskt mellan två offensiva lag. Den sista akten blev mer tillknäppt med ett jagandes Hudiksvall mot ett hårt kämpandes Vilda Väsby.

Hudiksvall startade annars matchen klart bäst. Laget hade såväl spelet som chanserna där Edvin Olofsson stod för en grym plockning i matchens andra minut och där Hudiksvall träffade innerstolpen sekunder efter.

Men trots det fina hemmaspelet så var det Väsby som efter drygt tio minuter in i matchen tog ledningen. Det kom nästan som en blixt från en klarblå himmel. Jonathan Rodensjö och Manfred Ehlers samspelade sig fram längs kanten och sedan sköt Rodensjö ett snabbt skott som målvakten inte hann stänga igen på.

Målet blev startskottet på en fin sista halva av den första perioden från Väsbys sida. Det var finurligt, det var vackert och det smällde när Väsby drog ifrån i målprotokollet.

Utökningen i matchens tolfte minut var rasande elegant. Elliot Lorraine, Christoffer Gozzi och Johannes Nilsson stod för ett klapp-klapp lir som fick tankarna att gå tillbaka till Sovjets storhetstid under åttiotalet. Pucken gick som på ett snöre mellan trion och där Johannes Nilsson till slut spelade in pucken i en tom kasse.

Johannes Nilsson som mest agerat framspelare under Allettan hade verkligen målaptit ikväll. Mindre än fem minuter efter sitt 0-2 mål smällde han även in 0-3 efter ett rykande hårt och välplacerat skott som satt över målvaktens vänstra axel och raka vägen upp i krysset.

Efter den målkavalkaden från Väsbys sida fick även hemmalaget möjlighet att hitta nätet. Endast halvminuten senare tappade Väsby i markeringsarbetet och tillät Hudiksvalls Henrik Marklund åka sig fri och distinkt trycka in reduceringen till 1-3 i krysset.

Men Väsby skulle ändå få sista ordet i perioden när laget rullade upp hemmalaget ännu en gång och där Felix Dahlgren tog hand om returen efter Christian Holmblads avslut och satte utökningen till 1-4 endast decimeter från mållinjen.

Inför den andra perioden bytte Hudiksvall målvakt. Laget behövde en nytändning och fick även den starten som de så väl behövde. Nu var det också Hudiksvall som fick utdelning på sina lägen och där det första målet i perioden blev något som målvakt Edvin Olofsson nog inte är speciellt nöjd med att släppa förbi sig. Det var en nämligen en dragare från ganska långt håll som letade sig förbi hans plock.

Målet gav energi till Hudiksvall som blev tunga att hantera i Väsbys zon för ett tag. När laget även tryckte in 3-4 i den femtonde minuten via ett kanonskott från nära håll som tog vägen via ribban och in kändes det som att Väsby var på väg att tappa matchen.

Ett missat Väsbybyte i slutet av perioden och där Hudiksvall kunde storma fram i ett fyra mot två läge hade kunnat blivit kostsamt. Istället blev det kanske matchavgörande eftersom Hudiksvall schabblade bort det fina läget och där Väsby istället kunde kontra och där de två sent inkomna Väsbyspelare på isen istället stod ensamma uppe vid blå. Nick Hedemyr uppfattade det, passade pucken till Anton Rask som ensam med målvakten inte gjorde några som helst misstag utan satte 3-5 strax ovanför benskydden och in vid sidan.

Väsby kunde dock inte segla i medvind speciellt länge på det i den sista perioden eftersom Hudiksvall elegant utnyttjade ett tre mot ett läge redan efter en dryg minut spelad och satte 4-5 på resultattavlan.

Mindre än halvminuten senare var laget på vippen att även kvittera Väsbys ledning men friläget stöttes strax utanför Edvin Olofssons vänstra stolpe.

Väsby lyckades bryta Hudiksvalls press vid ett fåtal gånger under den första halvan av perioden men laget trycktes ändå ner i egen zon gång efter annan. Till slut kände sig tränarduon Tuurala och Petterson nödgade att ta till en timeout för att försöka få stopp på hemmapressen.

Det gav också en lyckad effekt. Det passiva Väsby förbyttes till ett mer aggressivt Vilda Väsby och då blev det istället Hudiksvall som tappade i defensiven.

Christoffer Gozzi och Elliot Lorraine fick varsina jättelägen att avgöra matchen på men nu var det inbytta målvakten Oliver Tornefeldts tur att briljera. Han gav sina lagkamrater möjlighet att stanna kvar i matchen och när Väsby drog på sig en utvisning i slutskedet av matchen blev det svettigt för Väsby.

Allettans bästa lag i numerära överlägen ställdes mot Allettans bästa lag i numerära underlägen. Men även från den duellen gick Väsby segrandes ur. Laget krigade stenhårt, vann lösa puckar och gav aldrig hemmalaget möjlighet att kvittera.

Spelarna i Väsby fick istället skrika ut sin segerglädje efter sextio spelade minuter och kunde glatt konstatera att Hudiksvall för fjärde gången denna säsong fått finna sig i att stå som förlorare efter en match mot Väsby Hockey.

Grisligan

Johannes Nilsson höll hov i Glysishallen och dominerade vid i princip varje gång han var inne på isen. Kvällens stora gigant och han river ner tre grisar från prishyllan.

Två grisar tilldelar jag hårt krigande backen Oliver Horrsell som spelade många minuter ikväll och gjorde det rejält, distinkt och helt enkelt väldigt bra.

Sista grisen tilldelas Christoffer Gozzi som ikväll var tillbaka i gammalt gott slag och presterade väldigt bra tvåvägsspel matchen igenom.

Extra omnämnanden vill jag även skänka till Felix Dahlgren, Jonathan Rodensjö, Robin Karlsson samt till Martin Liljekvist som stack ut något från ett idogt kämpandes Väsbykollektiv.

// Krister Holmgren

Foto: Mårten Erixzon

 

TV: Halmstad tillbaka på vinnarspåret – hör tränaren

Halmstad Hammers hade bara tisdagen på sig att ladda om efter förlusten mot Troja/Ljungby. Men med favör av hemmaplan kunde man vinna den avgörande matchen mot Skövde för att försvara sin serieledning.
Det blev tre säkra periodvinster och totalt 4-1 (1.0, 1-0, 2-1).
Det betyder fortsatt serieledning och tre poängs försprång till Troja/Ljungby som vann sin match mot Huddinge. Nybro Vikings vände på bortais mot Grums. Två mål på bara drygt tre minuter i slutet av tredje gav vikingarna sin femte raka och laget finns nu också med i jakten på ATG Hockeyettan Finalen.

/Nils Ekmark
ATG Hockeyettan

 

Magisk slutspurt för Vikings i Värmland

Motflyt i 56 minuter – då visade Nybro Vikings klass och vände på steken borta mot Grums. Backen Rasmus Johansson blev matchhjälte med endast 29 sekunder kvar av den tredje perioden.

På hemmais mot Grums blev det två poäng efter förlängning. Även på bortais fick Nybro Vikings stora problem med tabelljumbon.

Grums tog ledningen i mitten av den första perioden och höll den ledningen långt in i den tredje perioden. Men efter alla missade chanser och flera ramträffar kom äntligen det förlösande kvitteringsmålet. Med knappt fyra minuter kvar av den tredje perioden vann Fabian Ilestedt pucken i offensiv zon, tog sig in på mål och tryckte in en backhand.

Vikings fortsatte att trumma på, men matchen såg ut att gå mot förlängning. Men så lyckades Vikings få stopp på Grums uppspel i mittzon. Markus Palmberg balanserade på blålinjen, hittade Alex Ek på vänsterkanten som i sin tur passade pucken diagonalt framför målet där en framstormande Rasmus Johansson kunde peta in seger-målet. Ett så kallat klapp klapp-spel.

– Jag stod och tänkte på Tyringe borta. De kan inte ha en sådan tur i 60 minuter och de hade de inte heller, säger Nybro Vikings huvudtränare Mikael Tisell och mindes tillbaka på när Vikings vände 0–2 till 3–2 de sista fem minuterna.

Tre ruggigt sköna poäng för Vikings i Allettan Södra och laget har nu gett sig fina förutsättningar att knipa en topp 3-plats som innebär minst playoff 2-spel.

– De fick ta ledningen på en halvchans, stolpe in. Så sett var det lugnt, vi hade ändå 40 minuter på oss att vända på matchen. Vi följde upp det med en andraperiod där vi hade två eller tre i ramen, vi fick inte dit puckarna. Då kände jag att det här skulle bli spännande, men det blev ju rättvist till slut, säger Tisell.

Vad säger du om er prestation som helhet?

– Vi kom inte upp i den nivån vi kan i första perioden. Sedan tycker jag att vi tryckte på rätt så bra framåt, men det tog tid innan vi fick hål på dem. Tiden tickade på, men vi trodde på det hela tiden, säger Mikael Tisell, som hade tillbaka trion; Elias Gunnarsson, Jonathan Augustin och Hampus Andréen i laguppställningen.

Det återstår två omgångar av Allettan Södra. För Vikings del väntar bortamatch mot Skövde på söndag, innan man avslutar seriespelet mot Mariestad i Liljas Arena nästa onsdag.

Matchfakta

Grums–Nybro Vikings 1–2 (1–0, 0–0, 0–2) 

Målen: 1–0 (08.41) David Carlsson (Felix Bråtner, Noa Lindqvist-Muci, 1–1 (56.15) Fabian Ilestedt, 1–2 (59.31) Rasmus Johansson (Markus Palmberg, Alex Ek).

Domare: Filip Eriksson.

Skott: 17–38 (9–9, 4–8, 4–17).

Publik: 235.

Målskyttet saknades när serieledaren besegrade Skövde IK

Skövde begav sig till Halmstad för att försöka lugga serieledarna på poäng. Spelmässigt kunde de mycket väl lyckats. Men att bränna mängder av lägen har inte laget råd med i detta skede av säsongen.

Att ställningen var 1-0 efter 20 minuters ishockey i Halmstad Arena kändes i ärlighetens namn, riktigt orättvist sett till matchbilden.

Skövde som kom till Halmstad med flera förluster i bagaget och kniven mer eller mindre mot strupen för att nå Playoff visade upp en kreativ offensiv under den första akten och Alexander Henriksson hade tre, riktigt feta lägen att ge Skövde ledningen.

Redan efter en knapp minut kom den första men då stod Anton Malmborg i hemmakassen i vägen.

Två byten senare var han nära återigen när Skövde fick tryck i Halmstads zon men återigen var det Malmborg som var skillnaden.

Skövdes tredje chans i perioden fick Max Kardevall som kom in på vänsterkanten med hög fart och drog på ett slagskott men Malmborg parerade med benskyddet den gången.

Alexander Henriksson ja, i slutet av perioden var han på nytt nära att hitta maskorna bakom Malmborg men pucken ville inte studsa Skövdes väg i den första akten.

Istället var det hemmalaget som fick till en kontring efter att William Frödelius blivit nedriven i mittzon. Pucken hamnade till slut hos Carl Westberg som med ett handledsskott överlistade Hugo Fagerblom och det kändes från bortaläktaren som att Skövdes burväktare borde tagit den pucken.

Målet tillkom när Lukas Johansson satt på botbänken och SIK har fortsatt svårt att freda sig i numerärt underläge.

Powerplay däremot såg stundtals riktigt bra ut under den första perioden, även om SIK inte lyckades göra mål.

– Vi skapar chanser men får inte dit pucken, vi hade behövt hänga lite mer puckar för att de skulle öppnat upp sig och spelat mer desperat, sa Johan Hellström.

Skövde borde gjort mål

I den andra perioden var det återigen Skövde som tog kommandot från start och skapade de hetaste chanserna men pucken fortsatte studsa Halmstads väg.

Perioden inleddes för övrigt i spel fyra mot fyra efter att Jonathan Ström och Jonas Fredriksson haft lite otalt med varandra vid slutsignalen av den första akten.

Men några mål i fyra mot fyra blev det inte. Istället höll det på att bli mål under Skövdes andra boxplay. Rasmus Gustafsson kontrade till sig ett friläge men lyckades inte få upp pucken förbi Malmborg.

Efter knappt tolv minuter fick SIK ett tre mot noll läge. Trots det, lyckades SIK inte förvalta läget och en simmande Malmborg kunde få pucken rakt på sig och rädda sitt mål från påhälsning.

Bättre lägen är naturligtvis svåra att få och nästa chans var istället hemmalagets.

Melker Iversen kom ensam med Fagerblom efter att Alexander Henriksson blivit nedriven i offensiv zon utan åtgärd från domare Jim Bergqvist. Iversen sköt ett hårt skott som tog i Fagerbloms vänstra stolpe och studsade ut.

Några minuter senare fick Henriksson ett nytt jätteläge för Skövde. Erik Dahné droppassade till Henriksson som drog till med ett slagskott men avslutet landade tryggt i Malmborgs famn.

Publiken i Halmstad Arena skulle dock få se ett mål under perioden.

Halmstad fick en två mot etta efter 18.30 och Kevin Loppatto valde att skjuta själv. Med facit i hand, rätt beslut, för han hittade en lucka mellan Fagerblom och burväktarens högra stolpe.

– Vårt målskytte grinar oss illa idag, det är lite varannan match när vi hänger dit puckar eller inte tyvärr, sa Johan Hellström.

Tung start

Skövde försökte gå för det i den avslutande akten, men tyvärr för lagets del så fick de en nattsvart start. För redan efter 23 sekunder kunde Martin Pärna kontra in 3-0 och det kändes avgjort.

Inte blev det lättare när SIK i parti och minut fick uppsöka utvisningsbåset. Men boxplay-spelet var bra ikväll och det verkar som att laget hittat tillbaka till det de gjorde bra i numerärt underläge för jul.

Om matchen inte var avgjord efter 3-0 så var den det definitivt när Halmstad tilläts komma två mot noll. Anton Brandhammar låg skadad bakom SIK:s mål men domaren lät spelet fortgå och till slut kunde Melker Iversen slå in pucken bakom en uppgiven Hugo Fagerblom.

SIK valde att gambla och plockade ut Fagerblom ur kassen med tre och en halv minut kvar att spela.

Sex mot fem blev snabbt sex mot fyra när Carl Westberg sköt in en puck i den tomma kassen efter avblåsning.

Då tog SIK sin timeout för att prata ihop sig och powerplayspelet var riktigt bra. Tyvärr tvingades även David Lundmark av isen efter att ha fått en smäll bakom Halmstads mål och både Lundmark och Brandhammar kommer att undersökas av lagläkaren under torsdagen.

Smällen Lundmark fick renderade i ytterligare en tvåa och SIK avslutade matchen med sex spelare på isen. I sex mot tre kom äntligen målet för Alexander Henriksson, men då var det för lite tid kvar för att SIK skulle ha en vettig chans till att ta poäng.

Istället fick laget lämna arenan med två befarade skador och noll poäng.

På söndag väntar nästa match då Nybro kommer på besök till Billingehov. Då är det vinna eller försvinna som gäller.

– Det är en jämn match men vi kunde varit rappare i vissa moment. Sen blir det en hel del boxplay idag och inte så mycket powerplay. Vi hade behövt mer powerplay för att kunna skapa något men jag tycker vi försöker ge det chansen. De har sina omställningar och även om vi pratat om det innan så går vi i fällan, avslutade Johan Hellström.

//Kristoffer Bennemyr-Porath

Sollentuna vann sexpoängsmatch mot Wings

Sollentuna fortsätter med trenden att ta poäng på bortaplan. I kvällens match inledde bortalaget med starkt spel och många fina målchanser. Lukas Tillberg med assist av Simon Boman gjorde kvällens första mål 07:54 i första perioden. Lucas Lagerstedt gjorde 0 – 2 med assist av Philip Wong and Andreas Gällstedt 14:54. Sollentuna hade inga utvisningar i första perioden och för åskådarna var det kul att se ett bra och sammanhängande spel. Perioden slutade 0 – 2 till Sollentuna som även vann skotten med 17 – 5.

Skönspelet från den första perioden var som bortblåst i den andra perioden. Sollentuna inledde med två utvisningar. Wings lyckades kvittera i slutet på den andra utvisningen (28:44) genom Rasmus Hedin. Strax därefter ådrog Wings sig en utvisning, Sollentuna förvaltade det numerära överläget väl och kunde genom Emil Ström med assist av Emil Broed och Philip Wong återigen ta en 2-måls ledning. 33:30 lyckades Wings Pontus Johansson få till ett friläge och reducera Sollentunas ledning. Perioden slutade 2 – 1 till Wings vilket totalt efter två spelade perioder gav ställningen 2 – 3. Skotten i andra perioden var 8 för Sollentuna och 10 för Wings.

Den tredje perioden inleddes också med flera utvisningar. I 5 – 3 spelet lyckades Wings genom Otto Larsson kvittera till 3 – 3. Matchen fortsatte ytterligare 10 minuter med snabbt och böljande spel med bra målchanser för båda lagen innan Oscar Arpe (assist Elias Lindskog och Andreas Gällstedt) slog in 3 – 4 för Sollentuna. Det blev även det sista målet i matchen. Skotten i tredje perioden var 10 för Sollentuna och 12 för Wings. Sollentuna hade 12 utvisningsminuter medan Wings hade 6.

Sollentuna ligger därmed på andra plats i tabellen efter kvällens omgång och har därmed fortfarande en teoretisk chans att ta hem ATG Hockeyettan Vår för att ta bakvägen till kval för HockeyAllsvenskan.

Tredje raka förlusten för Hudik Hockey

Hudik Hockey åkte på tredje raka uddamålsförlusten när det blev 4–5 (1–4, 2–1, 1–0) hemma mot ”skräckmotståndaren” Väsby på onsdagskvällen (det var Väsbys femte raka seger över HHC).

Fotograf: Roger M Persson

– Det håller inte att ha dippar i matcher mot topplagen, man måste vara påslagen hela tiden, sa HHC-tränaren Per Ljusteräng.

Ja faktum är att Hudik Hockey var det bättre laget i 50 minuter av matchen, men de tio minuter man spelade dåligt blev avgörande denna afton, och det var just dessa tio minuter i slutet av första perioden tränare Ljuteräng syftade på när han sa att man ”måste vara påslagen hela tiden”.

– Vi har pratat om att vara hetare och starkare framför de båda målen och så bjuder vi på det mesta under första perioden. Att de får snurra upp oss en gång kan man väl ta, men det ska inte få hända flera gånger, sa Ljusteräng.

Det var en väldigt underlig första period, en period som nätt och jämnt hann börja innan det blev ett långt uppehåll på grund av ett trasigt plexiglas. Men när det väl var utbytt handlade det mycket om hemmalaget – och om Väsbys målvakt Edvin Olofsson. Hur han lyckades plocka #39 Anton Hammargårds kanonläge är fortfarande en gåta, och sedan hade han också hjälp av målramen när #49 Hugo Enock dundrade pucken på insidan av Väsbymålvaktens högra stolpe. Det var ett heltänt hemmalag som jagade ett ledningsmål.

Men när matchens första mål kom var det överraskande nog Väsby som gjorde det. Från ingenting slog Jonathan Rodensjö till och plötsligt var gästerna i ledningen, ett mål som #25 Andreas Bosson definitivt skulle ha tagit.

58 sekunder senare fick Bosson plocka ut nästa puck ur nätmaskorna, denna gång ditförpassad av Väsbys ”passningskung” Johannes Nilsson, som avslutade ett mönsteranfall, och när samme Nilsson snärtade in 3–0 i numerärt överläge gick allt emot Hudik Hockey.

#20 Henrik Marklund tände ett litet hopp när han på egen hand gjorde 1–3, men Felix Dahlgren hann slå in 1–4 på en målvaktsretur innan första perioden var över. Även det målet kom efter ett nytt snyggt anfall av Väsby.

– Väsby tar chansen när vi ger dem den. Men vi sa i periodpausen att vi måste ut och vilja tävla, och att vi skulle vinna de båda sista perioderna, sa Ljusteräng.

Hudik Hockey gjorde ett målvaktsbyte inför den andra perioden då #30 Oliver Tornerefelt ersatte Bosson, och det var ett helt annat go över hemmaspelet i mellanakten. Stärkta av #10 Jonas Lindström reducering till 2–4 var det i långa stunder HHC:s period. #24 Axel Levander drog in 3–4 efter 14.19 och i det läget väntade nog de flesta av de 927 åskådarna på en kvittering.

Men kvitteringsjakten fick sig en riktig käftsmäll när Anton Rask kunde kontra in 3–5.

– Vi var på gång där och hade ett läge där vi kom fyra mot två, men så drällde vi med pucken och plötsligt var två Väsbyspelare fria med Tornerefelt, sa Ljusteräng.

HHC gav inte upp och redan 1.02 in på den tredje perioden kunde #66 Joel Källström Englund stöta in 4–5 på pass från #23 Adam Byström Johansson. Men trots ett stort tryck och en hel del chanser kom inte hemmalaget närmare, och för tredje matchen i rad fick man lämna isen efter att ha förlorat med uddamålet.

– Klart att alla är besvikna så här direkt efter matchen, framför allt då det hela avgörs under vår bjudningsperiod.

Men vi gör också väldigt mycket bra, och det är det vi måste ta med oss från den här matchen, sa Ljusteräng.

Det fanns i alla fall en gammal HHC-spelare som var nöjd med den här här aftonen, nämligen Nicklas ”Boba” Pettersson, som gör sin andra säsong som assisterande tränare i Väsby.

– Vi får ju väldigt bra utdelning i första perioden, och sedan får vi slita mycket. HHC är bättre än oss i både andra och tredje perioden, så visst har vi tur som lyckas hålla undan, sa ”Boba”.

– Men vi jobbar också hårt i försvaret där vi sliter lite extra på vissa spelare, och vi lyckas ju också hålla tätt i tre box play.

HHC har ju seriens bästa power play, men den här kvällen var det seriens bästa box play (Väsbys) som triumferade.

Genom segern klättrade Väsby förbi Borlänge och tog över serieledningen med två poäng, men då har Borlänge en match mindre spelad.

– Vi sa att vi skulle göra allt för att vinna här och därmed tvinga Borlänge till att vinna sina avslutningsmatcher också, sa ”Boba”.

För HHC:s del innebar den här förlusten att man halkade ner till fjärde platsen i tabellen eftersom Östersund vann sin match mot Vallentuna med 5–2.

– Nu gäller det att vi kan studsa tillbaka mot Kiruna och Boden till helgen. Det handlar om en långa resa och två tuffa bortamatcher, men det måste vi kunna hantera, sa Ljusteräng.

Det gäller ju att försöka återta tredjeplatsen i tabellen, en position som innebär att man får stå över play off 1.

Östersund, som nu är två poäng före, möter också Kiruna och Boden på bortaplan till helgen, men i omvänd ordning. Sedan avslutar Östersund hemma mot Väsby medan HHC möter Vallentuna på hemmaplan i sista omgången kommande onsdag.

Skribent: Christer Stridh

Dråplig förlust släckte hoppet om playoff

Sjukstuga i truppen var inte det vi behövde inför avslutningen av serien. Med alla skadade spelare saknades inte mindre än 9 stycken killar till måstematchen mot Köping i Smehallen.
Hela vår normalt vassa kedja med Cederberg, Staforelli och Pettersson insjuknade lagom till match och det märktes också ju mer matchen led. Vi öppnade dock starkt och tog en tidig ledning genom Lindberg som snyggt överlistade deras målvakt med ett välriktat skott. Köping kvitterar omgående innan vi gör både 2-1 och 3-1 på kort tid genom Larsson och Sollén men tyvärr går luften ur oss och gästerna reducerar och kvitterar innan första perioden är över. Andra och tredje akterna är inte något som det kommer skrivas om i historieböckerna men Köping var det något hetare laget och och stod rättvist som segrare med 4-5 när gonggongen ljöd. Vår sista ”kasse” gjordes av Ollila.

Nu finns endast en mikroskopisk chans att nå playoff då Nyköping krossade Surahammar på bortais och betryggar därmed serieledningen och därmed är hela 7 pinnar före oss med endast tre matcher kvar på schemat. Men så länge chansen finns ger vi inte upp utan ser nu fram mot fredagens fight mot Kumla på bortais och då hoppas vi få tillbaka ett par av sjuklingarna. Redan på söndag har vi seriens sista hemmamatch då Forshaga kommer på besök, se till att komma till hallen och hylla grabbarna till en väl genomförd serie som uppfyllde alla våra högt ställda förväntningar.

 

SIK-Podden avsnitt #32: Statusrapport och Allettan-snack!

Hej och varmt välkomna åter till SIK-Podden! Den här gången kör vi en uppföljning på vad som hänt sen senast vi spelade in (en hel del visade det sig!). Dels pratar vi om vår häftiga upplevelse i Globen i november, men främst om Skövde IK och dess säsong så här långt. Vidare kommenterar vi också tränare Hellströms beslut att lämna klubben.

Sist, men absolut inte minst, var tanken att vi skulle plocka ut decenniets lag i Skövde IK, men då avsnittet sprang iväg i tid valde vi att splittra de två kapitlen åt. Uttagningen till decenniets lag kommer således i nästa avsnitt. Den som väntar på något gott…

Trevlig lyssning!

Länk till avsnittet: http://heedman.se/sikpodden/2020/02/12/sik-podden-avsnitt-32-statusrapport-och-allettan-snack/

Vill ni kontakta oss så finns vi på:
E-mail: [email protected]
Twitter: @sikpodden, @ljungis94, @dahlrickard

PS. Då vi har haft viss problem med vår domän för podden tog det längre tid än planerat att publicera avsnittet. Det (tillsammans med de gamla) finns för närvarande på http://heedman.se/sikpodden/ istället. Eftersom det innebär att filerna bytt fysisk plats så måste man uppdatera sina (eventuella) prenumerationer i sina appar. Prenumerationsfeeden är numera denna:
https://feeds.acast.com/public/shows/5e42dca8f6e9c6200b8cc1de

Vi vill i och med detta också rikta ett stort tack till Ulrik Heedman som hjälpt oss med de tekniska bitarna för detta, tack!

Avsnittet är daterat 28/1 men vi hoppas ändå att det fortsatt ska bringa er mycket nöje trots att viss tid förflutit. DS. ”

Femetta mot Lejon

Vännäs HC vann med 5-1 mot SK Lejon  i säsongens näst sista hemmamatch, med sju juniorer på isen och ett hattrick från Jonathan Dobos.  Fortsätt läsa ”Femetta mot Lejon”

Dalen föll i Kalmar, 6-4

Trots ledning för Dalen med 4-2 efter första perioden är det Kalmar som vinner matchen, Dalen vinner skotten med 45-34 men det hjälper ju tyvärr inte när pucken inte vill in. En tröst är att vi trots förlust har säkrat spel i ATG Hockeyettan även nästa säsong då Borås ”bara” tog två poäng i dagens match mot Mörrum. Det återstår nu tre matcher. Vimmerby och Mörrum borta, och Tyringe hemma.

Periodsiffror: 2-4, 2-0, 2-0. Skott 34-45. Matchfakta finns här. Läs mer om matchen i Jnytt och inom kort i JP.