PRESSMEDDELANDE från HHC: Lars Lövblom förlänger som sportchef

Hudik Hockey och Lars ”Lillis” Lövblom har kommit överens om att förlänga hans roll som sportchef t.o.m. säsongen 2022-2023.

Under tre säsonger var ”Lillis” huvudtränare för HHC med kvalserien till HockeyAllsvenskan 2019 som är föreningens största sportsliga framgång någonsin.

– Det har varit lite annorlunda jämfört med att vara tränare, men det har varit väldigt roligt. Det är lite andra arbetsuppgifter och det har varit mycket att göra. Man har lärt sig att det kan hända mycket oförutsedda grejer längs vägen, säger Lars ”Lillis” Lövblom.

”Lillis” började som sportchef i HHC den 1 maj 2020.

– Det har varit prioriterat att förlänga med ”Lillis” och det är glädjande att vi nu är överens och att vi kan fortsätta bygga för framtiden och vår långsiktiga strävan med att nå vår vision och våra strategier. Med ”Lillis” gedigna kunskaper och erfarenhet är jag övertygad om att klubben kommer att lyckas, säger Mats Jonsson, ordförande HHC.

Samtliga matcher, hemma- och bortamatcher, förutom Boden, kan du se HÄR.

I vårt magasin (Teams) ”Månadsmöte med Lillis” kan du se och lyssna på en längre intervju där han bland annat berätta om sin roll, juniorverksamheten, den stundande norrlandsturnen med tre bortamatcher m.m. Du ser intervjun i videospelaren nedan.