Spännande forward klar för Väsby
Vi hälsar Gustav Lexell varmt välkommen till Väsby Hockey.
Den fartfyllda och offensiva anfallsspelaren kommer närmast från en framgångsrik säsong på andra sidan Atlanten. I ligan NAHL och med klubben Lone Star Brahmas, gjorde han fina 46 poäng på 56 spelade matcher och fyllde sedan på med ytterligare 5 poäng på åtta slutspelsmatcher.
Gustav som är 21 år är annars fostrad i Gnesta IK men tog klivet över till Södertälje SK redan i tidig ålder. Där spelade han upp till U20 Nationell och var en tongivande spelare även fast han inte kom upp i samma goda poängskörd som han gjorde under äventyret i USA.
-Det känns riktigt bra att Gustav väljer att komma till oss. Han är en offensivt skicklig och hårt arbetande spelare med stark karaktär. Efter ett bra år i USA tar han med sig värdefulla erfarenheter som vi tror kommer att gynna både honom och laget. Det ska bli spännande att se honom ta nästa steg i sin utveckling hos oss, säger sportchefen Alexander Edstein.
Vid pennan,
Krister Holmgren
Foto: Tony Haas
Asplöven
Boden
Borlänge
Enköping
Falu IF
Forshaga
Hudiksvall
Kalix
Kiruna IF
Lindlöven
Norrtälje IK
Piteå
Sollentuna
Strömsbro
Sundsvall
Surahammar
Vallentuna
Väsby IK
Wings
Örnsköldsvik
Boro/Vetlanda
Borås
Dalen
Grums
Grästorp
HC Vita Hästen
Hammers
Hanviken
Huddinge
Järfälla HC
Karlskrona HK
Kungälvs IK
Mariestad
Mjölby HC
Mörrum
Tingsryds AIF
Tranås
Troja/Ljungby
Tyringe
Västerviks IK