I vinter kommer vi att se honom i tröja #56. Möt nyförvärvet Adam Rachidi i vår videointervju nedan!
I vinter kommer vi att se honom i tröja #56. Möt nyförvärvet Adam Rachidi i vår videointervju nedan!
Johan Frick är en av Bois riktiga trotjänare som finns kvar i laget sedan några andra valt att lägga skridskorna på hyllan. Och som sådan så sved säkert förlusten mot Skövde IK i första träningsmatchen extra, men imorgon får laget chans att visa bättre takter då Forshaga kommer på besök i ICA Oxen-hallen. Ett Forshaga som i helgen besegrade storsatsande allsvenska laget AIK.
Johan: Om vi börjar med det tråkiga. Vad hände i Skövdematchen?
I det stora hela är vi inte med i matchen alls. Mentalt är vi inte förberedda och vi håller oss inte till det lilla vi hade tränat på. Det var för mycket som inte stämde. Men det största var att vi inte var villiga att betala priset för att vinna. Det kan vara svårt att hitta inställningen för en träningsmatch, men en av de lättaste borde i alla fall vara i derbyna, men vi gjorde inte det, det var tråkigt.
Hur mycket har det att göra med att kanske mycket Boishjärta som brann för derbyna nu har slutat?
Jo det kan vara en sak, det är ju X antal Boismatcher och Mariestadprofiler som slutat så det kan ju vara en orsak.
Vad snackade ni om i periodpauserna, blir det hårtork eller vad sägs?
Vi som var med förra året försökte trycka på, att hur spelet ser ut är oväsentligt, det är inte det flashiga spelet som gäller utan att man måste vara redo för att ta kamperna. Men det är inte alltid det ger så mycket, är man inte mentalt redo från start så är det svårt.
Kan man vända en sådan förlust till något positivt ändå?
Det är i så fall att vi fått bevisat att vi inte är bra när vi inte är där. Vi måste vara där till 110% varje match, oavsett motstånd så måste vi vara påkopplade. Är vi inte det så kan vi förlora mot alla lag. Det får vi ta med oss.
En träningsmatch är ju ändå inte resultatet viktigt egentligen, utan att man får se vad man behöver träna på. Det lär ju ha varit en hel del med tanke på hur det såg ut senast. Vad har ni nu tränat på sedan dess?
Vi har gått in mer i grunderna i försvarsspelet, hur vi vill agera där. Det såg vi mot Skövde att det var brister där, så det har vi filat mycket på. Det är ett gäng nya i laget, det är bara fyra utifrån men det är också fyra juniorer och några som kom in sent under säsongen, så det är väldigt många som behöver nöta på grunderna och det har vi gjort. Sedan är det nya femmor som ska spelas samman och hur man agerar i försvarszonen först och främst.
Hur ser du på nyförvärven och de andra nya, kan de ersätta de som lämnat?
Det är svårt att säga så här tidigt. Sedan är det väldigt olika personer som kommer mot de som ska ersättas. Eddie Filip Thörnqvist och bröderna Engqvist kan man inte ersätta rakt av. Eller ersätta är egentligen fel ord, de har kanske inte samma egenskaper men visst finns det skills, sedan kanske det är andra än de som har slutat. Så både och på den frågan. Men de utifrån med Liam och Fjellström är ju två offensiva hot det ser man, dom har mycket hockey i sig. Granberg och Simon är stabila defensivt, båda spelar rejält och det finns också lite puck i dom med, de är inte rädda för att fylla på.
Börjar man ana hur formationerna ska se ut nu?
Det är lite tidigt för det än, Appelgren vill laborera lite både bland backpar och forwards. Sedan har han säkert en grundtanke, men jag tror att man får avvakta lite och se träningsmatcherna vad som byggs då helt enkelt.
Imorgon är det dags för ny träningsmatch, mot Forshaga. Vad har Appelgren gett er för direktiv inför den matchen?
Framför allt att snäppa upp jävlaranammat, att visa att vi vill vara med och bidra, och att vi håller på det vi tränat på. Att hålla oss till basic och inte hålla på och tappa puckar på linjerna och lite överallt, för då är Forshaga så skickliga så då kontrar de sönder oss direkt. Så mycket basic för att sätta grunderna under match.
Tror du på en bättre insats?
Ja det känner jag verkligen att det kommer att bli. Alla är redo att göra en MYCKET, mycket bättre match. Det är saker på träningen som märkts också, att vi kunnat nöta lite mer, vi har ju haft tio träningar sedan senaste matchen och det gäller att hitta lite som vi kan falla in i. Mot ett motstånd som inte vet hur vi spelar och känna hur det funkar mot ett sådant motstånd också inte bara när vi möter varandra internt.
Forshaga gav ju AIK på nöten senast, så det lär inte bli någon enkel match…
Nej absolut inte. Det man hört om Forshaga så har de värvat ungt och bra och är spelskickliga, så det kommer att vara två skridskostarka lag så det gäller att hålla sig till det lätta och inte tappa puck på fel ställen.
Till sist: Hur ser skadeläget ut, är alla med och spelar?
Jag får låta det vara osagt, jag är inte helt 100. Men det var fulltaligt på träningen idag.
Sändningen från matchen kan ni se på följande länk: https://play.staylive.se/mariestadbois/l/28969
Foto Anna Engström
Av Krister Holm
Det har blivit dags för match igen när Nybro Vikings träningsmatchar under onsdagskvällen mot seriekollegan IF Troja/Ljungby i Liljas Arena. Det är speciella förutsättningar då vi endast kan ta in 50 personer på läktaren men matchen livesänds vilket betyder att alla har möjlighet att se matchen!
Datum: Onsdag den 26 augusti.
Nedsläpp: 19.00.
Arena: Liljas Arena – OBS! Arenan är stängd på grund av covid-19 för samtliga som inte har biljett och personal.
Biljetter: Köp din biljett här! – OBS! Det finns biljetter kvar!
Livesändning: Se matchen live här!
Huvudtränare Mikael Tisells tankar inför matchen:
Vad tar du med dig från träningsmatchen mot Mörrum?
– Jag tycker att vi gjorde en del bra grejer i matchen mot Mörrum och framförallt så hade vi en skön energi. Vi hade ett bra boxplay som vi hade snackat om redan innan och tränat en del på. Sedan är det några grejer som behöver upp några nivåer bland annat i försvaret och spel i egen zon samt vår forecheck. Där behöver vi rätta till en del saker.
Dina tankar inför matchen mot Troja/Ljungby?
– Det blir säkert en bra och skön match. Troja har byggt om laget lite och har tappat en del duktiga spelare, men har samtidigt fått in några nya bra spelare. Det kommer att bli något att bita i för oss.
Läget i truppen?
– Som det ser ut just nu är alla är tillgängliga för spel vilket känns väldigt bra. Ryker Leer anländer om ett par veckor.
Lycka till i morgondagens match!
– Tack så mycket!
Igår blev ytterligare en viktig pusselbit i vårt framtidsbygge klar när ICA Maxi Erikslund valde att kliva in som partner till föreningen.
ICA Maxi Erikslund har i snart femton år varit den självklara Stormarknaden för många Surabor. Närheten till väg 66, sortimentet och priserna har fått många pendlare att stanna till och göra sina dagliga inköp i butiken. Fräscha färskvaror, en chark som håller högsta kvalitet och ett bageri som kan erbjuda såväl smörgåstårtor som mängder med gott bröd och smaskiga bakverk gör ICA Maxi Erikslund till ett självklart resmål för den som vill fylla på skafferiet.
Vi är väldigt tacksamma över att Torbjörn och Daniel Kvist med personal återkommande väljer att visa sitt stöd till det lokala föreningslivet i allmänhet och nu till oss i Surahammars IF i synnerhet.
Ert stöd gör skillnad och hjälper oss att växa och bli starkare. Tack!
Vi hoppas att du vill hjälpa oss att FIKTIVT fylla Mariehus Arena imorgon vid träningsmatchen mot Forshaga.
Spel utan publik påverkar alla idrottsföreningar mycket.
Vi har de bästa supportrar man kan ha så vi hoppas ni vill stötta oss.
50 kr/person så bjud in familjen, vännerna eller vem du vill och stötta oss hemifrån.
Swisha till 123-5714456 och märk betalningen med fyllahallen.
Vi hoppas att vi snart kan ses igen och heja fram våra killar på plats.
#fyllahallen
Ingenting är som det brukar vara, men vi ser fram emot att spela vår första hemmamatch för säsongen mot Kalmar HC på söndag.
Mörrums GoIS IK följer strikt Folkhälsomyndighetens rekommendationer vilket innebär att vi släpper 50 st biljetter till denna första träningsmatch. Besökare med minsta förkylnings- eller influensaliknande symptom, även milda sådana och medlemmar som utgör en riskgrupp uppmanas att inte delta på eventet.
– Biljettpris, 300 kr per biljett till säsongens första match inkluderande entré och sittplats
– Vi bjuder på en grillad korv och kaffe/dryck
– Matchstart kl. 16.00
VIP-baren är stängd på grund av nyrenovering under hela september!
Biljetterna säljs via biljettkiosken´s länk: Köp biljetter till premiärmatchen mot Kalmar HC 2020/2021
OBS, biljettsläpp tisdag 25/8 kl. 18.00.
Matchen sänds även av TVGOIS1 och stöd Mörrum Hockey under dessa mycket svåra tider. Matchpris för TV-sändningen är 129 kr.
Köp TV-sändningen via följande länk: Hockeyttan.tv Mörrum-Kalmar
Det finns också möjlighet att stödja Mörrum Hockey genom att köpa Soff-biljetter för 50 kr styck.
För varje köpt Soff-biljett erhålls en st. 50/50-lott och halva potten kan bli din. Dragning av nummer och vinnare sker under Livesändningen i TVGOIS1 under matchen mot Kalmar HC.
Soff-biljetterna säljs via biljettkiosken´s länk: Köp Soff-biljetter till premiärmatchen mot Kalmar HC 2020/2021
OBS, biljettsläpp tisdag 25/8 kl. 19.10.
Vi vill på förhand tacka för visad förståelse för de åtgärder vi tvingas att vidta.
Mycket varmt välkomna!
Dags att lära känna nyförvärven lite bättre.
Först ut #38 Anton Björkman – kolla i videospelaren nedan
Markis & Gallerhuset har varit partner en långvarig och trogen partner till Huddinge Hockey och det fortsätter man att vara även de kommande säsongerna. De syns på reklamskylt på sargen i Björkängshallen vid avbytarbåset.
Mer information om Markis & Gallerhuset hittar du här: https://axaindustri.se/
Vill du också bli en del av Huddinge Hockeys partnernätverk, kontakta: [email protected]
Under pågående corona-epidemi gjorde NSK klart med den återvändande tränarprofilen Lenny Eriksson som kommer leda laget under säsongen tillsammans med Antti Koponen. Under onsdagskvällen kommer duon få sina första svar då man träningsmatchar mot Vimmerby HC, som tillhör den södra Hockeyettan.
Firma Eriksson/Koponen har tillsammans med övriga medlemmar i sportgruppen satt en tydlig Nyköpingsprägel på laget som kommer spela i NSK-tröjan. Av dom som redan kontrakterats eller finns på plats på Try-out har inte mindre än 10(!) spelare Nyköping som moderklubb. Lägg därtill Adam Malm och Oliwer Stensson som spelat sin junior-hockey på Rosvalla (Då har inte det heller nämnts att ytterligare 5 spelare redan spelat i NSK-tröjan). Med det sagt är det en spelartrupp som känner staden, föreningen och Rosvalla vilket förhoppningsvis ska göra laget sammansvetsat och glädja publiken som sitter på läktaren eller framför Tv:n.
Spelartruppen i sin helhet:
Målvakter
35. Daniel Fahlström
37. Sebastian Wagner (Uppflyttad-J20)
Backar
12. Albin Nordvall
14. Isak Sandström (NY-Modo J20)
24. Emil Karlsson (Comeback)
45. Charlie Björlin (Återvänt-Malmö J20)
66. Daniel Ohlsson
90. Robin Axbom
Adam Malm Try-Out
Adam Wagner Try-Out
Jakob Yngerlöv-Kåbring Try-Out
Forwards
10. John Moberg (Återvänt-Mörrum)
11. Christian Axelsson
20. Martin Tyllander (Uppflyttad-J20)
23. Albin Ivarsson-Hamberg
33. David Ojamäe (NY-Tranås)
39. Daniel Andersson (NY-Färjestad J20)
68. Oscar Sköild
80. Viktor Johansson (NY Vienna Capitals)
88. Oliwer Stensson (Uppflyttad-J20)
93. Daniel Bergqvist (NY New England College)
Adam By Try-Out
Cornelis Cilthe Try-Out
Dessa spelare kommer under försäsongen att träningsspela 4 gånger hemma på Rosvalla och 3 gånger på annan ort.
Schemat är som följande
Vimmerby HC (Hemma) Ons 26/8-19.00
Kumla Hockey (Borta) Tors 3/9-19.00
Enköpings SK (Hemma) Ons 9/9-19.00
Väsby Hockey (Borta) Sön 13/9-16.00
Enköpings SK (Borta) Tors 17/9-19.00
Köping HC (Hemma) Ons 23/9-19.00
Kumla Hockey (Hemma) Fre 25/9-19.00
Förutom en ny huvudtränare och en del nya spelare så kommer Nyköping att spela i en ny serie jämfört med föregående säsong då vi har bytt tillbaka till den östra Hockeyettan.
Seriepremiären är planerad till Söndag 4 oktober (16.00) då vi beger oss till Stockholms södra förorter för möte med Segeltorps IF. Hemmapremiären sker Onsdag 7 oktober (19.00) när ett annat Stockholmslag besöker Rosvalla, nämligen Sollentuna HC.
Spelare, ledare och funktionärer lovar att under säsongen 2020/21 göra allt för att glädja publiken och hoppas på er stöttning.
Väl mött!
Hockeyettanlaget Enköping står inför en minst sagt annorlunda match hemma i Bahcohallen på fredag kväll. Det svenska J20-landslaget avrundar sitt träningsläger i Uppsala med en resa över till grannkommunen för match mot ESK.
Även i årets upplaga av Juniorkronorna kryllar det naturligtvis av unga SHL-stjärnor i truppen. ESK lär få en tuff uppgift att ta sig an talanger som t ex Alexander Holtz (Djurgården), Lucas Raymond och Karl Henriksson (Frölunda), Emil Heineman (Leksand), Noel Gunnler (Luleå), Albert Johansson (Färjestad) med flera.
Tyvärr kommer ingen publik att ha tillträde till matchen utan man hänvisas till webbsändningen på ww.svenskhockey.tv (länken till matchen läggs upp där inom kort).
Mer om matchen kommer under veckan men se till att redan nu boka in fredagskvällen framför datorn och fylla på lagret med popcorn!
