OM KLUBBEN

false

Lite snabbfakta om Sollentuna Hockey Club

• Sollentuna Hockey Club bildades 1976 när Turebergs IF och Edsbergs IF slogs samman.
  • Sollentuna HC består idag av ca 600 aktiva medlemmar och ca 100 ledare och tränare. Vi är en av Stockholms största Ishockeyföreningar.
  • SHC har lag i alla åldrar från Hockeyskolan till Alag.
  • Juniorlagen spelar Elit.

Mål och vision

Vår vision är att erbjuda glädje och utveckling för så många som möjligt, så länge som möjligt.

Vi kombinerar bredd och spets i vår ungdomsverksamhet med tydlig ambition att utbilda så många som möjligt till en lång hockeykarriär. Vår ambition är att växa både av och på isen.

Sollentuna Hockey har som målsättning att utbilda flest spelare i Stockholm som fortsätter sin hockeykarriär till seniornivå och vår ambition är att vara Stockholms största plantskola för professionella hockeyspelare.

Våra ledord är Glädje, Ambition och Kunskap.

Generella mål

Sollentuna HCs övergripande målsättning är att skapa en attraktiv förening som med engagerat ledarskap och allas delaktighet skapar trygghet och glädje över att tillhöra SHC. Vi vill:

• Skapa ett starkt varumärke för att i vår tur stärka våra samarbetspartners varumärken.
  • Ha god samverkan med kommunens barn-, fritids- och skolverksamheter och medverka till en meningsfull och aktiv fritid präglad av kamratskap, laganda och rent spel.
  • Utbilda alla i fair play enligt Svenska Ishockeyförbundets riktlinjer.

SHC skall bibehålla positionen som en av de två största Hockeyföreningarna i regionen