Hudik Hockeys månadsbrev – oktober

Hudik Hockeys månadsbrev publiceras i slutet av varje månad och skrivs av en eller flera personer från olika delar av föreningen.
I oktober månad är det André Norman-Enström, Försäljnings- och marknadsansvarig i Hudik Hockey, som skriver ner sina tankar.

Hej på er alla Hudik Hockey-vänner där ute,

Då är det dags för ett nytt månadsbrev och i oktober månad är det jag André Norman-Enström som fått äran att skriva det.
Hösten har gjort sitt intåg, vi har ställt om till vintertid och hockeysäsongen är i allra högsta grad igång.
Detta blir min tredje säsong i föreningen som försäljnings- och marknadsansvarig. Det har varit en otroligt händelserik, lärorik, fartfylld och rolig tid.
Det är fantastiskt kul att se att alla lag i föreningen är igång med sina säsonger.
Det är fortsatt stort intresse och antalet spelare och ledare växer även i år på Tre Kronors Hockeyskola, tjejhockeyn växer och det är ett riktigt härligt driv och engagemang hos våra juniorer, ungdomsspelare och ledare. Likaså i A-lagsverksamheten som varit igång med sin säsong under en längre period.

Många minnen har jag samlat på mig under dessa år och fler hoppas jag det blir.
Under min första säsong 2023/2024 minns jag när A-laget förlorade borta mot Vännäs i grundserien och det var hela havet stormar på sociala medier efter matchen, jag minns klumpen jag fick i magen och hoppades att ingen spelare läste något av det. Men det går fort i hockey brukar man säga för trots den där förlusten så hade vi senare under samma säsong den otroligt underhållande semifinalserien mot Tranås som gjorde att vi tog oss till kvalserien där vi hade bäst publiksnitt av alla lag.

Ifjol hade vi också en otroligt underhållande säsong. Vi fick se en spännande, kokande semifinalserie mot Sundsvall och tre spännande finalmatcher till Hockeyallsvenskan i Holmen Center. Vi slog också publikrekordet på 1471 som stått sig sen 2011, den siffran slogs inte bara en gång utan hela fyra gånger.
Från vår biljettleverantör Tickster fick vi rapport om att under fredagen vi släppte biljetterna till femte avgörande finalmatchen så hade vi hela 19 tusen(!) besökare i biljettshopen, det var inte unika besökare men det säger ändå mycket om hockeyfebern som rådde.
Biljetterna sålde slut på under en minut, man borde då vara väldigt nöjd och glad men den enda känslan som infann sig var en nedstämdhet över hur många som blev utan biljett.
Vi står inför ännu större utmaningar denna säsong om A-laget skulle gå lika långt, då vi inför säsongen fick det otroligt tråkiga beskedet att maxantalet åskådare sänks till 1250.

Vi hade en rekordsäsong ifjol. Publikrekord, högsta omsättning någonsin och högsta intäkterna någonsin både i biljettförsäljning och företagsförsäljning.

Under denna tid har jag upplevt ett växande engagemang på läktarna, vilket är väldigt positivt då spelarna där ute på isen behöver den där extra energin ni skapar. Även våra sociala medier har tagit ett och två steg till en ny nivå, bara nu under oktobermånad hade vi över 1,1 miljoner visningar på våra Metakonton det vill säga Facebook och Instagram.

Om vi ska blicka bort lite från det sportsliga så ingick vi i ifjol ett samarbete med Brynäs IF och En Bra Start. Vi är ute i skolorna tillsammans med spelare och håller kompissnack i klassrummen, vi vill att det ska leda till ett bättre klimat såväl på som utanför skolorna.
Vi hade även två otroligt roliga galor för första gången förra säsongen, dels Hudik Hockey Galan för allmänheten där vi hade Niklas Wikegård som gäst men framförallt så hade vi en otroligt trevlig ungdomsgala där våra ungdomslag samt junior och A-lag är med, det här är en kväll då våra ungdomslag är stjärnorna som står i fokus och en kväll då vi skapar en starkare Vi-känsla i föreningen.
21 november är det dags för årets ungdomsgala och jag längtar redan!

Jag minns själv när jag var ung och spelade hockey, att få umgås med a-lagsspelarna var hur häftigt som helst och vilken positiv utveckling hela föreningen haft sen jag var ung och spelade.
Något som jag personligen tyvärr tycker inte haft lika positiv utveckling sen jag slutade spela hockey för cirka 20 år sedan, det är vår kära ishall.
Jag tror att Hudiksvalls kommun skulle må bra av att bjuda in näringsliv, Hudik Hockey och Strands Konståkning i diskussioner om hur ishallen kan utvecklas framåt samt hur man ger sina föreningar rätt förutsättningar för sina verksamheter.
För två säsonger sedan gjorde hockeybloggaren KM Hockey en sammanställning över vad alla 40 lag i Hockeyettan betalade i hyra och Hudik Hockey hade den näst högsta hyran. Skövde var dom enda som betalade mer än HHC. Lite senare under den säsongen gick Skövde i konkurs.

Sist men inte minst vill jag passa på att tacka alla ideella krafter som jobbar i föreningen på och utanför matcher, supportrar, föräldrar, spelare, ledare, samarbetspartners, sponsorer osv. Utan er, inget Hudik Hockey!
Jag ser framemot en fortsatt trevlig säsong och att se er alla i Holmen Center.

Vi siktar mot nya höjder i år, vill du också bli partner och en del av Hudik Hockeys nätverk?
Vi skräddarsyr efter dina önskemål för att uppnå ett starkt och värdefullt partnerskap.

Tveka inte att kontakta mig eller min käre kollega Nicklas på marknad.
[email protected], [email protected]

Har du orkat läsa hit så vill jag tacka för det och önska dig en fortsatt trevlig allhelgonahelg!

Har du några frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta mig på [email protected]

Vem är jag:
– Jag är 33 år gammal tvåbarnsfar som är gift med Nathalie och jobbar som försäljnings & marknadsansvarig i Hudik Hockey sedan mitten på maj 2023. Jag minns telefonsamtalet när Hudik Hockey erbjöd mig jobbet. Vilken fantastisk möjlighet att få jobba med idrott, en idrott man brinner och i en stad man älskar.
Jag började mitt arbetsliv på Intersport, under mina år där var jag allt från butiksäljare till teamsäljare samt butikschef. Jag var där i cirka 10 fantastiska innan arbetslivet gick vidare till Näsviken och Björn Lundén som säljare och efter ett par år där så dök denna möjlighet hos Hudik Hockey upp. Jag är otroligt glad och stolt över att Hudik Hockey ville anställa mig.
På fritiden umgås jag mycket med min familj, ser en del hockey, en del fotboll framför allt mitt kära IFK Göteborg samt byter ut Holmen Center mot Jullehallen då våra två döttrar Ella snart 5 år och Inez snart 2 år, är medlemmar i Julle United.

Vad vill jag bidra med i föreningen:

– Jag vill fortsätta att vara med och bygga Hudik Hockey till en stabil förening, både ekonomiskt och sportligt såväl på a-lagsnivå som ända ner till Tre Kronors Hockeyskola samtidigt som vi fortsätter att göra bra saker för samhället och för Hudiksvall som stad.
En stor drivkraft hos mig i mitt jobb är att vi skapar en positiv atmosfär i och runt Hudik Hockey och en tydlig och stark Vi-Känsla i föreningen. Jag tycker under mina år jag varit här att vi är på rätt väg i föreningen men vad är det man brukar säga, Rom byggdes inte över en natt?
Det är många i föreningen som jobbar hårt för det.

André Norman-Enström

Försäljnings- och marknadsansvarig Hudik Hockey