TAIF Cup U16

Inbjudan U16-cup

Speldagar 13-14 april 2024

TÄVLINGSFORM
Antal deltagande lag är 8 lag fördelade på 2 grupper med vardera 4 lag i varje. Cupen avser pojkar födda år 2008 eller senare och flickor födda 2006 eller senare.

Under lördagen spelas gruppspel där alla lag möter alla i gruppen. Under söndagen spelas placeringsmatcher. Alla lag är garanterade 5 matcher. Detta är en nivå medel cup.

MATCHTID

Gruppspel, placeringsmatcher och final 2 x 20 min.

TÄVLINGSBESTÄMMELSER

2-domarsystem. 3-poängssystemet tillämpas. Vid lika antal poäng efter grundspelet avgör följande:

Inbördes möte 2. Målskillnad 3. Flest gjorda mål 4. Lottning. Vid oavgjort efter full tid i finalspelet avgörs matcherna genom straffslag, 3 straffar per lag därefter sudden straffar.

I övrigt gäller Svenska Ishockeyförbundets regler.

PRISER

Spelare i lag som placeras på 1:a, 2:a och 3:e plats tilldelas medalj. Segrande lag får dessutom en cup-pokal.

KOSTNADER

Anmälnings-/lagavgift: 3 500 kr per lag.

Avgiften skall betalas in senast 29/3 2024 på bankgiro 709-3503. ”Märk med lagnamn”

Deltagaravgift: Det finns två olika paket att välja mellan för deltagande lag, hotell samt pendlande lag.

ANMÄLAN TILL CUPEN

Anmälan görs senast 5/4 2024 till:

  • Andreas Nilsson, cup-ansvarig, 076-633 76 03
  • Stefan Fransson (klubbchef, ansvarig för deltagarpaketen HOTELL, 070-621 58 77, [email protected]

I anmälan skall det framgå vem som är er klubbs kontaktperson med namn, telefon och mailadress.
OBS! Först till kvarn gäller…

DELTAGARPAKET HOTELL

Badhotellet Spa & Konferens Hotellpaket, 1 700 kr/spelare/ledare inkl. hotellfrukost

3 spelare/rum (3-bäddsrum). Dubbelrum om det behövs p.g.a. av antal spelare. Ledare bor antingen i dubbelrum eller enkelrum (beror på antal ledare). Sätts ihop av ansvarig för hotellpaketen beroende på hur många deltagare lagen har.

Best Western Hotellpaket ,1 700 kr/spelare/ledare inkl. hotellfrukost

3 spelare/rum (3-bäddsrum). Dubbelrum om det behövs p.g.a. av antal spelare. Ledare bor antingen i dubbelrum eller enkelrum (beror på antal ledare). Sätts ihop av ansvarig för hotellpaketen beroende på hur många deltagare lagen har.

Att bo på hotellen innebär att lagen respekterar att fler gäster bor på hotellet;

  • inget spring och skrik i korridorer
  • hotellet är ingen lekplats

DELTAGARPAKET PENDLANDE

Deltagaravgift för lag som pendlar är 900 kr/spelare/ledare (ingår 2 luncher samt frukt/mellanmål)

DETTA INGÅR I BÅDA HOTELLPAKETEN

  • Lunch, frukt/mellanmål, middag den 13/4 2024
  • Frukost, frukt/mellanmål och lunch den 14/4 2024

Luncher serveras i tennishallen eller i TAIF rummet, som ligger vägg i vägg med ishallen (hotellfrukost serveras på respektive hotell). Middag serveras på Moas Krog & Café

OBS! Tänk på att anmäla ev. mat-allergier.

TAIF Cup U12

Inbjudan U12-cup på helplan

Speldagar 27-28 april 2024

TÄVLINGSFORM
Antal deltagande lag är 8 lag fördelade på 2 grupper med vardera 4 lag i varje. Cupen avser pojkar födda år 2012 eller senare och flickor födda 2010 eller senare.

Under lördagen spelas gruppspel där alla lag möter alla i gruppen. Under söndagen spelas placeringsmatcher. Alla lag är garanterade 5 matcher. Detta är en nivå medel cup.

MATCHTID

Gruppspel och placeringsmatcher 2 x 15 min. Final 2 x 20 min.

TÄVLINGSBESTÄMMELSER

2-domarsystem. 3-poängssystemet tillämpas. Vid lika antal poäng efter grundspelet avgör följande:

Inbördes möte 2. Målskillnad 3. Flest gjorda mål 4. Lottning. Vid oavgjort efter full tid i finalspelet avgörs matcherna genom straffslag, 3 straffar per lag därefter sudden straffar.

I övrigt gäller Svenska Ishockeyförbundets regler.

PRISER

Spelare i lag som placeras på 1:a, 2:a och 3:e plats tilldelas medalj. Segrande lag får dessutom en cup-pokal.

KOSTNADER

Anmälnings-/lagavgift: 3 500 kr per lag.

Avgiften skall betalas in senast 5/4 2024 på bankgiro 709-3503. ”Märk med lagnamn”

Deltagaravgift: Det finns två olika paket att välja mellan för deltagande lag, hotell samt pendlande lag.

ANMÄLAN TILL CUPEN

Anmälan görs senast 12/4 2024 till:

  • Peder Persson, cup-ansvarig, 070-686 26 13
  • Stefan Fransson (klubbchef, ansvarig för deltagarpaketen HOTELL, 070-621 58 77, [email protected]

I anmälan skall det framgå vem som är er klubbs kontaktperson med namn, telefon och mailadress.
OBS! Först till kvarn gäller…

 

DELTAGARPAKET HOTELL

Badhotellet Spa & Konferens Hotellpaket, 1 600 kr/spelare/ledare inkl. hotellfrukost

3 spelare/rum (3-bäddsrum). Dubbelrum om det behövs p.g.a. av antal spelare. Ledare bor antingen i dubbelrum eller enkelrum (beror på antal ledare). Sätts ihop av ansvarig för hotellpaketen beroende på hur många deltagare lagen har.

Best Western Hotellpaket, 1 600 kr/spelare/ledare inkl. hotellfrukost

3 spelare/rum (3-bäddsrum). Dubbelrum om det behövs p.g.a. av antal spelare. Ledare bor antingen i dubbelrum eller enkelrum (beror på antal ledare). Sätts ihop av ansvarig för hotellpaketen beroende på hur många deltagare lagen har.

Att bo på hotellen innebär att lagen respekterar att fler gäster bor på hotellet;

  • inget spring och skrik i korridorer
  • hotellet är ingen lekplats

DELTAGARPAKET PENDLANDE

Deltagaravgift för lag som pendlar är 900 kr/spelare/ledare (ingår 2 luncher samt frukt/mellanmål)

DETTA INGÅR I BÅDA HOTELLPAKETEN

  • Lunch, frukt/mellanmål, middag den 27/4 2024
  • Frukost, frukt/mellanmål och lunch den 28/4 2024

Luncher serveras i tennishallen eller i TAIF rummet, som ligger vägg i vägg med ishallen (hotellfrukost serveras på respektive hotell). Middag serveras på Moas Krog & Café

OBS! Tänk på att anmäla ev. mat-allergier.

Vi andra övriga frågor kontakta ansvariga, se under anmälan till cupen.