Vision 2021

Styrelsen har tillsammans med klubbchef Stefan Fransson jobbat fram en ny vision för föreningen. Det finns en treårsplan där vi ska utveckla sport och marknad med sikte på allsvenskan. Visionen inkluderar hela föreningen där vi tillsammans ser till att nå våra mål från ungdom till A-lag.

En viktig bit är att ha en stabil ekonomisk grund att stå på, vi kommer inte att göra några ekonomiska utsvävningar för att nå våra mål. Vi ska bygga vidare på den ekonomiska grund vi redan påbörjat. Här ser vi bland annat möjligheter i att bygga ut TAIF-rummet. Vi ska hitta nya samarbetspartners och utveckla samarbetet med alla de sponsorer vi redan har. Det handlar också om att hitta nya intäktskällor och möjligheter med hjälp av evenemang och läger. En ny isyta skulle ge oss bättre förutsättningar för detta.

Den sportsliga sidan innebär att vi ska göra rätt saker från skridskoskola upp till A-lag. Rätt saker innebär bland annat att vi använder och utvecklar föreningens röda tråd och ser till att ledarna har rätt utbildning. Alla barn och ungdomar som vill spela ishockey ska ges möjlighet att göra det i TAIF. Ett av föreningens mål är att starta ett flicklag. Genom att skapa en miljö där spelare trivs och har kul, där spelare utvecklas och utmanas ska bidra till att så många spelare som möjligt vill fortsätta med ishockey så högt upp i ålder som möjligt.

Vi ska även skapa bättre möjligheter att utvecklas i vår förening så fler har större chans att nå längre med sitt utövande. Vi vill få fram fler egna produkter som håller rätt nivå för att spela i vårt A-lag och för detta behöver vi ett lag i J20 Elit. Visionen för TAIF:s a-lag är att spela i hockeyallsvenskan. Även a-laget ska erbjuda en miljö som utmanar och lockar spelare som vill utvecklas. Ytterligare en isyta skulle ge oss bättre möjligheter att nå våra sportsliga mål.

Tillsammans med alla intressenter så ska vi utveckla föreningen efter våra förutsättningar.

Tillsammans är vi TAIF!